Als bekroning op de spectaculaire renovatie van hun pand Prinses Margrietlaan 3, werd afgelopen donderdag 22 mei aan de bewoners Ot en Frederique Ciolina een VSW-schildje uitgereikt. Dit gebeurde tijdens een door de Vereniging Stedebouwkundig Wijkbehoud Hillegersberg-Schiebroek-Terbregge georganiseerde lezing in de aula van de TooropMAVO.
Aan de hand van een door de bewoners zelf samengestelde presentatie werd duidelijk gemaakt, dat de renovatie van het door hun gekochte pand Prinses Margrietlaan 3 niet zonder problemen tot stand is gekomen. Tegelijkertijd echter lieten zij ook zien hoe de tegenvallers, die tijdens de renovatie aan het licht kwamen, op ingenieuze wijze zijn opgelost. Dit zorgde er uiteindelijk voor dat de woning qua interieur volledig aansluit op de huidige tijd, terwijl het pand, dat werd gebouwd in 1926, uitwendig zijn karakter qua architectuur heeft behouden. Vooral dat laatste was doorslaggevend voor de Vereniging Stedebouwkundig Wijkbehoud om dit jaar het VSW-schildje toe te kennen aan deze met zorg uitgevoerde renovatie.
Noemenswaardig is het feit dat het huis is gesitueerd in een straat, waarvan de oudste bouw plaatsvond in 1889 en de jongste dateert van 1931. Bij elkaar genomen een combinatie van bouwstijlen die kenmerkend is voor de hier genoemde periode. Woningen die echter tot op de dag van vandaag onderdak bieden aan bewoners, die een hechte gemeenschap vormen.
Die gemeenschapszin kwam een dag later tot uiting toen de trotse buren, die via de straatapp waren geïnformeerd, hen spontaan een bloemetje kwamen aanbieden.